Gaffelkakor och tandsprickning

Igår hade jag mina Storkenmammor här. Och deras bebisar också förstås.
Vi brukar träffas en gång i veckan hos varann, fika, busa, utbyta erfarenheter och lösa problem. Det är verkligen jättemysigt med de här träffarna och jag hoppas att jag kan fortsätta vara med ibland även efter det att jag börjat jobba igen.
Vi träffades under föräldrautbildningen på mvc, och sedan har några av oss fortsatt ses.

Eftersom att vi fick finbesök så hade vi bakat; scones och gaffelkakor med russin. Det  bjöds också på fruktsallad och turkisk yoghurt, bra mellanmål för båda stora och små. Att det till på köpet är väldigt smaskigt gör ju inte saken sämre precis.










Det enda gisslet vi har just nu är det här med tänder. Och det är himla trist, för det lägger sordin på stämningen här hemma. Lilleman går men en näve i munnen mest hela tiden, äter som en kråka och sover inte alls som en gris, tyvärr. Gnälligt är det också, och trots att vi hade bästa lekkompisarna på besök så dög det inte riktigt, ingenting gör det. Inte för att jag klandrar honom, jag skulle inte heller tycka att det vore roligt att växa ut tänder. Tandvärk är ju bland det värsta som finns .
Nej, det här får vi hoppas går över, och det snabbt, för hela familjen går just nu på reserver som redan är körda i botten efter dubbla maginfluensor bara häromveckan. Bara att ladda om och trycka ner gasen, fast mjukt och försiktigt och njuuuuuta av att imorgon är det FREDAG! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0